Wednesday, February 1, 2012

:: Black & Red Birthday Theme ::

Last week, my colleague invited me to her daughter's, Insyirah 1st birthday party.  Daripada duduk guling2 je kat rumah, so aku ajak Abi pegi. Nasib baik that weekend die tak kerja.. Hehe.. 

Tentatively the party started at 2pm, tapi memandangkan tengah hari tu Sofia tidur *siap berdengkur, tak sampai hati lak kejutkan, kang kalu tak cukup tidur die cranky lak, so to play safe better tunggu die bangun sendiri. Finally kul 3 baru kitorang gerak dari rumah and thanks to Duke Highway, perjalanan ke Kelana Jaya only took 30mins.. Hehehe..

Jenuh gak la berpusing nak cari rumah die, and nasib baik nampak budak2 main belon depan rumah & siap ada khemah dengan scallop merah, berpadanan dengan theme party, black & red. Time sampai tu, cutting cake ceremony baru je lepas, and time tu tengah ada cabutan bertuah.. Memang meriah. Abi siap cakap, "Kawan awak nie buat birthday party ke kenduri kawen??".. Miahahha... Tu belum tengok food die, menu die punye la banyak. Ada mee kari, mee rebus, sate, pulut kuning, cup cake, cheese tart, brownies etc etc..

  Here are some pictures of cutting cake ceremony taken from Fiza's FB..

 Source : Fiza FB

  Source : Fiza FB

  Source : Fiza FB

 Aku dapat tau pasal kena pakai baju ikut tema hitam merah nie time tengah hari tu. Terus korek2 dalam almari and nasib baik jumpa =p... Abi pun aku paksa die pakai ikut theme gak.. Hehehe...

=p
 :: Goodie bag.. Yayyy ::

Aku sempat jugak bisik kat Fiza, "Ada belon lagi tak??".. Miahahha

:: Yayyyy, dapat belon ::

:: Ok maybe mummy die yang sebenar nyer nak belon =p ::

 :: Tak habis2 dengan pose PEACE die ::

So sebelum balik haruslah bergambar dengan tuan rumah & birthday gurl... Thanks for inviting us =p.. And Happy 1st Birthday Lil Insyirah =p

 :: tengok camera.. tengok camera ::

after a few attempt
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
and finally

:: Peace ::

2 comments:

ashra said...

wah.sgt meriah.
cntik.btul la soalan farid tu.ngehehe..

meriah makanan.

btw,mu tak buek ker tuk sofia 2tahun nti.aku excited nih tuk sofea.

hehe.kitaorg plan,sorg ank hnya akan dpt besday party sekali je ms umur 2tahun..lain2,celebrate dlm fam je.
makanya,tahun ni aku no party! keke.

Iryani Noor said...

Ashra:
mmg meriah beb... aku nie bukan xnk buat utk sofia, tp ade ke yg sanggup meredah p umah aku panjat smpi tingkat 4 tu?? haha.. lg pon mak aku awal2 dh kasi warning, xleh wat b'day party.. kalu nk celebrate sgt, buat kenduri kesyukuran... adoiii =p