Friday, March 12, 2010

:: Ku Tahu ::

Aku tau, abah sebenar nyer excited nak terima cucu, tapi die slalu wat macam muke mengong jer ngan aku.

Abah

Scene 1

Aku tengah nak buat air lemonade

Abah: Eii ko mana leh minum air tu..

Me: Pesal plak tak boleh???

Abah : Orang peknen mane lah minum air tu
*kitorang trus pandang kat mama, nak mintak kepastian.

Mama: Ntah, tak tau pon tak boleh minum air lemond..
*muka pon blurr jer smbil suap nasi.. chettt

Abah : Nie, makan kurma ngan kismis.. Elok utk baby ko…
*alaaaa aku nih dh leww xsker kismiss… hisyhh..

Scene 2
Me: Ma, nak pegi sauna boleh tak??

*Abah terus buat muka mcm singa garang
Abah : Tak bolehh.. kang baby dlm perutss tu kecut baru tau..
*waaaaaa kecut perut aku time tuhh

Me : Ye ke Ma??
*again, kitorang trus pandang kat mama, nak mintak kepastian.

Mama: Ntah, tak tau pon..Mana la awak info nie..

*Note: abah mmg suke memandai2 sndri.. Hua hua hua . Tapi aku pon idok le pegi sauna tu. Kot2 btul plak aper yg abah ckp tu..

Scene 3

Sambil menikmati minuman petang

Mama : Bang, kite unsubscribe membership KKclub kite nie

Abah : Isyhhh mana boleh. Nanti nak cucu awak nak main kat mana. Kat sini die leh mandi pool

*erm raser nyer cucu abah nie cam lambat jer lagi nak mandi pool. Ahakssss


Scene 4
Time celebrate birthday mama last week, adek2 merancang2 theme baju raya utk tahun nie. *gile awal kn.. So abah suggest pakai kaler peach. Aku ngan Farid dengar je la. Malas nak join as tahun nie kitorg beraya kt Bt Pahat (Abi’s side). Tibe2 abah tanyer:

Abah : Ehh baby nanti pakai kaler aper???
*smer macam ehh dah kenapa??????

Mama

Lain hal pulak ngan mama. Memang la nampak excited nyer. Especially time aku start beli baju baby aritu. Siap bising kalu aku beli baju yang material nyer panas. Pastu sekarang nie kalu tengok iklan baby kat tv pon, die punyer la excited, sampai aku ngan adek2 naik heran. Ahakssss =p.. Biaser la, rumah kitorg nie dah lama sangat tak dengar bunyi gelak baby =p.

Scene 1

A few month back, mama beli majalah Midi and dalam tu ader la majlis aqiqah anak sapa tah. *I was 5month preggie dat time.. Pastu die trus merancang2 nanti time majlis baby aku, die nak gantung buai kat sudut tu la, deco bunga kat sini la. Kire smer nak buat sendri. *Yes mak haku sgt creative yer kawan2.. Elooooo baby lambat lagi la nak kuarr Ma.. Time tu gender baby pon lom tau lagi.. Semangat btul mak aku nihhh..

Scene 2

Time pegi Jakarta bulan JAnuari lepas, mama tak lupa beli barang utk baby juga. Hehehe, jeng jeng. Nie die kain barut untuk baby. Mama memang sengaja beli 3 kaler, so kalu baby girl leh pakai yang pink, kalu boy pakai la kaler biru tu. Yang kuning tu mana2 pon leh pakai.. =p

:: Barut baby ::

Pastu kain bedung pon mama dah beli siap2 kat sana. Tapi kain biaser la. Kat sana yang jenis zap zap tu xder. So pas survey2, jumper la teknik bedung baby dari Majalah Pa&Ma nih.


5 comments:

Em's Family said...

tapi semua dah tak sabar nak tengok si kecik tu kan... AKU PUN

Iryani Noor said...

Miera:
Ngehehehe.. cucu sulung both side babe.. tu yg smer pon tak sabar =p... aku nie lagi la.. dh tak larat dh nie...berat btul rasa perut nihh.. ahakss =p

Nur Nazatul Ashra said...

hehe..sure bb dlm perut pun tak sabar nk kuar.sure manje giler la..cucu 1st both side.plg byk dpt wet raya nti.hehe.

Nurshahfamily said...

ye la kan ... yg bakal atuk nenek mmg lebih xcited dr kite nie hehehhe ... tp time peknen mmg xbo gi spa huhuhuhu ...

Iryani Noor said...

Ash:
btul la kot... dh tak larat aku jd punching bag die nihh... makin hari makin kuat die tendang2.. senak perutsss =p...

K.Nur;
tu la.. nak2 bile cucu sulung.. mmg la bdk nihh spoil =p..