Friday, March 12, 2010

:: Keropok Lekor & Undangan Perkahwinan ::

Waktu balik rumah time lunch tadi, baru aku teringat yang mama tak der kat rumah. Die sibuk berkampung kat rumah Cikgu K, siap kan hantaran as anak cikgu tu nak kawen ari Ahad nie. Memandang kan aku tak makan nasi time lunch, so terpaksa cari alternatif lain untuk kenyang kan perutss.. So bukak2 freezer jer aku terperasan bungkusan kat bawah nie. Aik sebelom nie tak pernah perasan pon, mana plak datang bender alah nih??


So bukak2 jer, jeng jeng jeng, ruper nyer keropok lekor. Ruper nyer tadi ader member mama dari Terengganu hantar keropok nih. Wahhhh bestt nyer. Siap ader cuka die tu.. Aku baru je sebut-sebut ngan Abi, best nyer kalu dapat kopok lekor Ganu, tup tup arini dah ader kt umah. Syukur, rezeki =p.. BTW aku memang sker kopok nih, sebab nyer time mama peknen kan aku dulu die ngidam kopok lekor (*mak saya org Ganu yer kawan2). Siap mintak tolong member die dari Ganu post lagi. Sampai2 umah je kopok tu dah keut & kena makan semut. Ahakssss. Sian mama. Tak pasal2 abah kena drive p Mersing semata-mata nak belikan mama kopok tu.


So aper lagi, perut pon dah berkeroncong, terus amik periuk, rebus kopok tu. Owhh aku memang xbrape sker yang goreng2 nih. Kalu kopok rebus mmg feveret aku =p. Ganu style. Makan panas2, cicah ngan cuka die, huuuuuuu besttt =p. Kas pon tak lepaskan peluang yang ader. Aku kasi la die raser sikit. Suker betul die. Pasnih harus la aku carikan die mak we Ganu. Aduyaii. Guaner tu =p??*Pssttt sapa kata Kas makan friskies jer??


So sambil2 makan tu check la surat-surat. And salah satu dari surat tu ader undangan perkahwinan kat Johor. Cik Farah Morset, if you are reading my blog, sorry sangat2 for not attending your wedding. Memang aku nak sangat pegi. Lagi2 plak konvoi ngan Yaya & Iena, tapi due to my condition, Dr memang tak kasi aku travel jauh. Kang tiber2 aku nak terberanak sapa plak nak sambut. KL - JB bukan nyer dekat.
*Walaupon Feruz cakap ngan Farid, "Aper nak takut, Dr Aqsa leh sambut". Tak mau aku. Maluu la weyh ngan laki ko Ya =p.. Best nyer korang dapat ronggeng2 kat JB tuhh... waaaaaaa...


To Farah & Bulu,
Selamat Pengantin Baru
Moga berbahagian ke akhir hayat
Amin..
*yes we do call him Bulu =p

*Update on 13/3/2010 @ 10.50 pm
*curik dis pic from Aini's FB =p

:: Gorgeous Farah & Aini ::

:: Acara potong kek ::

:: With SIGS friend's ::

3 comments:

Em's Family said...

keropok lekor, baru tadi dok bising kat emran kate nak carik keropok lekor best hehehe

Iryani Noor said...

Miera:
yang bestt nyer kat Ganu nyer je.. Kalu beli kt KL nih, tah hape2 jer rase die.. memilih kn aku.. hehehehe

Anonymous said...

babe.. i do read ko nyer blog nak tgk ko dah bersalin blum.. thanks k aku dapat kiriman ko from yaya.. :)

nanty bersalin kasik tau k.. take care < farrah & firdaus>